Polski Dzień Niepodległości

Dzień NiepodległościZastanawiałam się ostatnio nad paroma aspektami, a ten dzień 11.listopada jeszcze bardziej skłania mnie do tego, by się temu dokładniej przyjrzeć. Mianowicie chodzi mi o poczucie polskości. Czy emigracja wzmacnia czy osłabia to uczucie? Czy tęsknota za tradycja przegrywa z chęcią lepszego życia tu i teraz? A może w dzisiejszych czasach taki zwrot jak patriotyzm niepodparty jest już żadną treścią i przesłaniem? 

To taka paradoksalna walka tego kim jesteśmy z tym, co w życiu chcemy osiągnąć. Podobno nie można mieć wszystkiego, ale to nie oznacza, że musimy rezygnować z dosyć ważnych dla nas zasad. Uważam, ,że nie ważne gdzie nas wywieje i gdzie postanowimy iść przez życie. Ważne jest w co wierzymy i co nas ukształtowało.

Cokolwiek sądzimy o dzisiejszej sytuacji w Polsce, dzisiejsze święto jest po to by oddać cześć wszystkim tym, którzy o ten kraj walczyli. Większość z nich oddała życie w imię wolności państwa, w którym mogliśmy sie wychować i spędzić niejedną magiczną chwilę, do których często wracamy myślami. Szczególnie w sytuacjach, gdy czujemy się tu samotni i zdala od bliskich.

Nie mówię, że mamy wystawiać flagi i wychodzić na ulicę z patriotycznymi hasłami, jeśli tego nie czujemy. Chodzi mi o pewną refleksję. Subtelną zadumę i pamieć o tym, skąd jesteśmy i komu możemy to zawdzięczyć. Warto poświęcić tej myśli chwilkę. Zwłaszcza dziś…

Esti

Single Post Navigation

One thought on “Polski Dzień Niepodległości

  1. Taak , ja nie chcę być „nikim”. I to ze wywieszam flagę oznacza ze oddaje honory dla Polski i tych którzy (chyba nie na skutek zbiorowych halucynacji) walczyli o to byśmy byli, i byli Polakami, tak jak to robią Niemcy, Gruzini, Amerykanie czy Turcy. Bo jeżeli nim nie będę będę „nikim”. Mocno mnie to nie zabili ale nie chcę odcinać pępowiny która mnie karmiła tak wartościami jak ideami;)

Skomentuj

