Paszport dla psiaka

Jak obiecałam, tak zrobiłam. Jak tylko dowiedziałam się, że mam akurat wolny poranek, pędem kazałam się wszystkim zebrać i do weterynarza! (nie mam serca iść tam z Miszką sama. W sumie nie wiem, kto się tam bardziej boi być. Ja czy Ona? )

Po dokładnym przeegzaminowaniu pana doktora, dowiedziałam się, co trzeba załatwić dla pieska przed wyjazdem do Anglii :

1) Pies musi posiadać aktualne szczepienie przeciwko wściekliźnie ( takie szczepienie jest ważne rok, więc warto sprawdzić, kiedy Wasz psiak miał je ostatnio robione). Koszt tego szczepienia waha się od 20-70. Zależy w jakim mieście i klinice takie szczepienie wykonamy.

2) Każdy piesek musi mieć swój chip. Jest to mała kapsułka, którą wszczepia się pod skórę, w okolice karku.To taki  nasz odpowiednik dowodu osobistego, dzięki któremu weterynarz , straż miejska lub ktokolwiek, kto znajdzie naszego psiaka (jeśli się zgubi) będzie wiedział , gdzie nasz pupil mieszka, kto jest jego właścicielem oraz jakie miał ostatnio wykonane szczepienia. Koszt takiego chipu to około 50-130 zł, choć w różnych miastach są akcje , gdzie taki chip możemy dostać za darmo. Jest to jednorazowy zabieg na całe życie.

3) Najlepiej przed wyjazdem odrobaczyć psa. Mamy na to czas od 100 do 24h przed datą wyjazdu. Musimy poprosić weterynarza o tabletki na odrobaczenie, których koszt wynosi od 10 do 20 zł.Cena zależy od masy pieska.

4) Ostatnim, ale za to najciekawszym obowiązkiem jest wykupienie (około 50 zł) paszportu, który otrzymamy od razu po uiszczeniu wpłaty. Weterynarz wypisze nam tam wszystkie ważne szczepienia, daty ich wyrobienia i jest tam specjalne miejsce na zdjęcie naszego psiaka. Taki paszport jest ważny dopóki nie zapiszemy wszystkich rubryk o szczepieniach. Miszce jednak się coś nie spodobał…

Po takiej traumatycznej wycieczce dostała od nas nagrodę- wielką kość!

Którą po pół godzinie męczenia i miętolenia, odniosła na swoje legowisko i pilnowała przez pół dnia🙂

 

Esti

Single Post Navigation

2 thoughts on “Paszport dla psiaka

  1. Michał on said:

    Mina Miszki na 1szym zdjęciu: gdzie mnie z tym aparatem😉

Skomentuj

